Financieren en leasen van een Mazda

Veelgestelde vragen leaseklanten

Heb je na 1 februari 2016 een leaseovereenkomst, zakelijk of privé, afgesloten voor je Mazda via ALPHERA Financial Services? Dan vind je hier praktische informatie. Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Je kunt ons bereiken via telefoonnummer (070) 41 47 560. Je kan ook een e-mail sturen naar csc@alpherafs.nl.

Contact

Hoe gaat een Private Lease aanvraag in zijn werking?

Via dit formulier kunt u een Private Lease calculatie en aanvraag doen. Deze wordt door ons beoordeeld en u ontvangt daarop een link waarop u uw gegevens kunt aanleveren bij Mazda Private Lease. Zodra de aanvraag is goedgekeurd wordt er contact met u opgenomen en wordt de aflevering van uw nieuwe Mazda ingepland. Mocht er niet direct een goedkeuring komen nemen we uiteraard ook contact met u op.

 

Wat moet ik aanleveren bij een Private Lease aanvraag?

Om de aanvraag te kunnen beoordelen hebben wij onder andere een kopie van uw rijbewijs, salarisstrook of pensioenoverzicht, kopie van bankafschrift woonlasten en inkomsten en een kopie van uw bankpas nodig. Deze gegevens kunt u aanleveren via de link die u van ons ontvangt bij de aanvraag (stuur deze dus niet rechtstreeks op).

Mijn contract loopt af. Wat zijn mijn mogelijkheden?

De leaseovereenkomst van je Mazda eindigt binnenkort. Een mooi moment om te beslissen wat je wilt gaan doen. Bij het aflopen van je leaseovereenkomst heb je namelijk keuze uit drie opties: je kunt overstappen in een nieuwe Mazda, doorrijden in je huidige Mazda of je Mazda inleveren. Ben je benieuwd welke optie het beste bij jou past? Je Mazda dealer vertelt je hier graag meer over.

Is het mogelijk om mijn leaseovereenkomst voortijdig te beëindigen?

Het is mogelijk je leaseovereenkomst voor de contractuele afgesproken einddatum te beëindigen. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden.

 

Blijf je bij ons?

Als je een nieuwe overeenkomst bij ons afsluit, betaal je geen verbrekingsvergoeding. Neem gerust contact op met onze klantenservice als je hier meer over wilt weten. Je kunt ons bereiken via telefoonnummer (070) 41 47 560. Je kan ook een e-mail sturen naar csc@alpherafs.nl.

Kan ik mijn Mazda overnemen?

Bevalt je Mazda zo goed, dat je hem niet in wilt leveren aan het einde van je leaseovereenkomst? Dan kun je de Mazda na afloop van de overeenkomst van ons overnemen. Je kunt de overnameprijs opvragen bij je Mazda dealer of bellen met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 560. Vervolgens ontvang je van ons een schriftelijk voorstel.

 

Uiteraard is het ook mogelijk om de over te nemen Mazda bij ons te financieren, hiervoor kun je vrijblijvend een offerte op maat bij ons aanvragen.

Debiteurwijziging naar zakelijk of privé

Heb je de Mazda zakelijk aangeschaft en wil je deze privé gaan rijden? Of wordt je Mazda door een derde partij overgenomen? Ga je van baan wisselen en wil je de Mazda meenemen? Of is je bedrijfsvorm gewijzigd? In al deze gevallen spreken wij van een debiteurwijziging.

 

Voor het doorgeven van een debiteurwijziging, kun je contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 560.

 

Wij raden je aan onderstaande informatie bij de hand te houden als je een debiteurwijziging doorgeeft:

 

Van privé naar zakelijk

- Gewenste datum van overname

- Uittreksel KvK derde partij

- Kopie bankpas

- Kopie factuur of inbrengverklaring

 

Van zakelijk naar privé

- Gewenste datum van overname

- Kopie salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden)

- Indien eigen bedrijf: Kopie inkomen aangiftebelasting

- Kopie bankafschrift met bijschrijving salaris

- Kopie bankafschrift met afschrijving hypotheek of huur

- Kopie bankpas

- Kopie rijbewijs

 

Heb je een nieuwe werkgever en wil je de Mazda meenemen?

- Uittreksel KvK nieuwe werkgever

- Ingangsdatum

- Huidige kilometerstand

- Kopie rijbewijs tekenbevoegde nieuwe werkgever

Zijn onderhoud en reparatie aan mijn Mazda inbegrepen in mijn maandbedrag?

 Indien je een leaseovereenkomst bij ons hebt afgesloten, dan zijn onderhoud en eventuele reparaties aan je Mazda inbegrepen in je maandbedrag. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

 

Is je overeenkomst uitgebreid met vervangend vervoer? Dan krijg je direct een vergelijkbare auto mee als vervangend voertuig. Tenzij anders afgesproken, wordt vervangend vervoer na 24 uur volledig vergoed.

Mijn overeenkomst bevat een winterbandenplan. Wat houdt dit in?

Indien je gebruik maakt van ons winterbandenplan, dan zijn de wissel van zomerbanden naar winterbanden (en terug) en de opslag ervan inbegrepen in je maandtarief.

 

Mijn winterbanden zijn versleten. Wat moet ik doen?

Wij vergoeden nieuwe winterbanden in je leaseovereenkomst. Je Mazda dealer kan dit voor je regelen.

 

Kan ik tijdens mijn overeenkomst alsnog winterbanden toevoegen?

Ook tijdens je overeenkomst kan je winterbanden met velgen toevoegen aan de overeenkomst. Voor deze aanpassing neem je contact op met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 560. Je kan ook een e-mail sturen naar csc@alpherafs.nl.

Ik heb een bekeuring ontvangen. Wat nu?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je een verkeersovertreding hebt begaan. De betalingswijze van de bekeuring is hierbij afhankelijk van het soort overtreding.

Bekeuringen van het CJIB (Mulder zaken)

Bekeuringen van het CJIB sturen wij direct aan je door. Je bent zelf verantwoordelijk voor een tijdige betaling van de CJIB-beschikkingen. Is de betaaltermijn al verstreken en heb je de bekeuring nog niet betaald? Dan verzoeken wij jou de bekeuring niet alsnog te voldoen. Ook niet de verhoging. Het CJIB stuurt de eerste aanmaning namelijk automatisch naar ALPHERA Financial Services. Om te voorkomen dat de kosten verder oplopen, betalen wij de eerste aanmaning. Het bedrag van de bekeuring plus de aanmaningskosten en onze administratiekosten belasten we aan je door.

Gemeentelijke bekeuringen

Gemeentelijke bekeuringen (zoals een parkeerovertreding) betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan je door. Wij brengen geen administratiekosten in rekening.

Bekeuring met vervangend vervoer

Door de verhuurmaatschappij gefactureerde bekeuringen betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan je door. Wij brengen geen administratiekosten in rekening.

Bekeuring in het buitenland

Buitenlandse bekeuringen betalen wij direct. De kosten van de bekeuring belasten wij vervolgens aan je door inclusief administratiekosten. In sommige gevallen vraagt de betreffende instantie jouw gegevens op en ontvang je de bekeuring thuis, zodat je hem direct zelf kunt betalen.

 

Ben je het niet eens met een bekeuring?

Dan kan je binnen de bezwaartermijn bezwaar maken bij de betreffende instantie. Let op! Als leaserijder dien je ook altijd de machtiging samen met het bezwaarschrift op te sturen. De machtiging bevindt zich op de achterzijde van de CJIB beschikking of op de factuur van de belaste bekeuring.

Brandstof is inbegrepen in mijn contract, maar ik heb zelf betaald. Wat nu?
Je kunt je brandstofdeclaratie samen met andere brandstofzaken geheel digitaal regelen door met je tankpas in te loggen op de website van Multi Tank Card. Hier dien je stap voor stap je declaratie in.

 

Wat moet ik doen als mijn brandstofpas niet werkt?
Indien je brandstofpas niet werkt, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer (070) 41 47 560. 

Ik heb schade aan mijn Mazda. Wat moet ik doen?
Heb je schade aan je Mazda en is je Mazda via ons verzekerd? Stuur dan een e-mail naar insurance@alpherafs.nl

Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?

Centrale database

Heb je na 1 september 2007 een autoverzekering afgesloten dan staan je opgebouwde schadevrije jaren in een centrale database (Roy Data). Je nieuwe verzekeraar controleert in deze database de door jou opgegeven jaren. Zelf ontvang je een brief met daarin een bevestiging van het aantal schadevrije jaren.

 

Royementsverklaring

Een royementsverklaring is het bewijs van je opgebouwde schadevrije jaren. Dit bewijs ontvang je van je verzekeraar nadat je de autoverzekering hebt beëindigd. Heb je vóór 1 september 2007 voor het laatst een autoverzekering afgesloten dan moet je je schadevrije jaren aantonen met een originele royementsverklaring. Een royementsverklaring is een waardedocument. Het wordt maar één keer verstrekt. De verklaring is slechts één jaar geldig, daarna vervallen de schadevrije jaren. Sommige verzekeraars nemen in overleg ook een verklaring over die ouder is dan één jaar.

 

Leaseverklaring

Als je een leaseauto hebt gereden dan kan je de leasemaatschappij om een verklaring van je eventuele schades vragen. Verzekeraars gaan bijna altijd akkoord met deze verklaringen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren. Je kan deze verklaring bij onze klantenservice opvragen.

 

Werkgeversverklaring

Verzekeraars keuren niet altijd een werkgeversverklaring goed. Belangrijk is dat je de enige bestuurder van de auto bent geweest. Vraag je werkgever om een verklaring van de verzekeraar van de auto. Je nieuwe verzekeraar mag zelf bepalen of hij de werkgeversverklaring goedkeurt.

Mag ik met mijn Mazda naar het buitenland?
Ja, dat mag. Alle landen die op je groene kaart vermeldt staan, mag je bezoeken met je Mazda. In sommige landen kan gevraagd worden om een buitenlandverklaring.

 

Voor het aanvragen van de buitenlandverklaring kan je contact met onze klantenservice opnemen via telefoonnummer (070) 41 47 560. Je kan ook een e-mail sturen naar csc@alpherafs.nl. Als je hierbij onderstaande gegevens bij de hand houdt, of vermeld in de e-mail, hebben wij de gegevens voor je aanvraag meteen compleet.

 

Graag vermelden bij uw aanvraag:

Contractnummer

Kenteken

Aanhef

Voorletter(s)

Tussenvoegsel(s)

Achternaam

Postcode

Huisnummer / Toevoeging

Straatnaam

Woonplaats

Rijbewijsnummer

Rijbewijs geldig t/m 

Hoe kan ik een bestuurdersverklaring voor mijn parkeervergunning aanvragen?
Het kan voorkomen dat je voor het aanvragen van een parkeervergunning voor je Mazda een bestuurdersverklaring nodig hebt. Met deze verklaring kan je bij de gemeente kenbaar maken dat je de bestuurder bent. Voor het aanvragen van deze verklaring kan je contact met onze klantenservice opnemen via telefoonnummer (070) 41 47 560. Je kan ook een e-mail sturen naar csc@alphera.nl. Als je hierbij onderstaande gegevens bij de hand houdt, of vermeld in de e-mail, hebben wij de gegevens voor je aanvraag meteen compleet.

 

Graag vermelden in uw aanvraag:

Contractnummer

Kenteken

Aanhef

Voorletter(s)

Tussenvoegsel(s)

Achternaam

Postcode

Huisnummer / Toevoeging

Straatnaam

Woonplaats

Geboortedatum 

De berijder van mijn Mazda is gewijzigd. Moet ik dit doorgeven?
Het kan voorkomen dat de berijder van de Mazda wijzigt tijdens de overeenkomst. Wij verzoeken je vriendelijk om de gegevens van de nieuwe berijder aan ons door te geven. Dit kan bij onze klantenservice, per e-mail (csc@alpherafs.nl) of via telefoonnummer (070) 41 47 560.

 

Als je hierbij onderstaande gegevens bij de hand houdt, of vermeld in de e-mail, hebben wij de gegevens meteen compleet:

Contractnummer

Kenteken

Aanhef

Voorletter(s)

Tussenvoegsel(s)

Achternaam

Postcode

Huisnummer / Toevoeging

Straatnaam

Woonplaats

Geboortedatum

Rijbewijsnummer

Ingangsdatum 

Wanneer ontvang ik een hercalculatie?
Als je een leaseovereenkomst afsluit bij ons, dan maken wij samen met jou duidelijke afspraken over bijvoorbeeld het aantal kilometers dat je binnen de overeenkomst mag rijden. Het kan uiteraard voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan contractueel vastgelegd. Binnen je leaseovereenkomst mag je maximaal 10% afwijken van het aantal afgesproken kilometers.

 

Wijk je meer dan 10% af (minder of meer kilometers), dan ontvang je van ons een – verplicht – hercalculatie voorstel. Hierop staat een factuurbedrag voor de afgelopen periode en je nieuwe maandtarief. 

Wie mag er in mijn Mazda rijden?

Alleen de volgende personen mogen jouw Mazda besturen:

- jijzelf;

- jouw werknemers;

- jouw gezinsleden en gezinsleden van je werknemers;

- jouw levenspartner en de levenspartner van je werknemers.

Ik ben verhuisd. Moet ik dit doorgeven?

Als jij of jouw bedrijf gaat verhuizen, dan verzoeken wij jou vriendelijk om de nieuwe adresgegevens aan ons door te geven. Voor de volledigheid en ter controle verzoeken wij jou vriendelijk ook je huidige gegevens door te geven. Ook als je je post liever op een ander adres wilt ontvangen, verzoeken wij jou om dit aan ons door te geven. Dit doe je eenvoudig door een e-mail te sturen naar csc@alpherafs.nl.

 

Onderstaande informatie graag vermelden in de e-mail:

Contractnummer

Kenteken

Huidig adres

Huidig huisnummer

Huidige postcode

Huidige plaats

Nieuw adres
Nieuw huisnummer

Nieuwe postcode

Nieuwe plaats

Ingangsdatum adreswijziging

Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd? Wat nu?
Een verandering van het rekeningnummer waarmee je het maandbedrag betaalt, kan je aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar csc@alpherafs.nl.

Kan ik een kopie van een factuur ontvangen?
Het kan gebeuren dat je een factuur kwijtraakt of dat je een tweede factuur nodig hebt voor je boekhouding. Via onze klantenservice kan je een kopie van je huidige factuur of van een andere factuur uit de factuurhistorie opvragen. Je kan ons bereiken via telefoonnummer (070) 41 47 560. Je kan ook een e-mail sturen naar csc@alpherafs.nl.