SKYACTIV Technology

SKYACTIV Technology

The sky’s the limit.

 

Een onbeschreven blad. Een onbeschilderd doek. Hiermee moesten onze engineers het doen toen zij de opdracht kregen om een nieuwe manier te bedenken om auto's te maken.

Gelukkig houden wij bij Mazda wel van uitdagingen. Dankzij deze houding is ook de revolutionaire en technologisch vernieuwende SKYACTIV Technology tot stand gekomen.

's Werelds hoogste compressieverhoudingen, nieuwe transmissies en lichtgewicht design zijn hiervan het resultaat. Daarom zijn onze nieuwe auto's op en top efficiënt en nog altijd even opwindend en leuk om in te rijden als u van Mazda gewend bent.

SKYACTIV Technology - de toekomst is er Start de video en ontdek een nieuwe benadering van auto-ontwerp

SKYACTIV betekent dat alle belangrijke auto-onderdelen opnieuw onder de loep zijn genomen, van de motor en het onderstel tot aan de carrosserie en de transmissie. Ontdek onze beweegredenen voor het verbeteren van de prestaties, efficiency en processen en kom meer te weten over de ontwikkeling van onze revolutionaire SKYACTIV Technology. 

i-ELOOP - een unieke manier om energie op te slaan Het nieuwe regeneratieve remsysteem van Mazda

  • i-ELOOP

    Het eerste regeneratieve remsysteem ter wereld waarbij energie in een condensator in plaats van een accu wordt opgeslagen

  • Carrosserie en onderstel

    Verfijnd, lineair rijgedrag, veiligheid van wereldklasse en efficiënt lichtgewicht design.

  • Motor

    Ontdek nieuwe benchmarks voor prestaties met zeer efficiënte diesel- en benzinemotoren

  • Transmissie

    Voortreffelijke automatische of handgeschakelde versnellingsbakken dragen meer vermogen naar de wielen over.

  • Diesel

    De beste compressieverhouding ter wereld van 14:1 bij een auto in massaproductie plus een variabele twin-turbo.

i-STOP Innovatief start-/stopsysteem voor in de stad

fiets

i-ELOOP is de ideale partner van i-STOP. Andere start-/stopsystemen starten de motor op de gebruikelijke manier, namelijk door middel van een elektromotor.

 

Het unieke i-STOP van Mazda maakt echter gebruik van directe brandstofinspuiting en een verbeterde positie van de zuigers. Hierdoor start de motor vrijwel onmiddellijk en wordt er aanzienlijk minder brandstof verbruikt.