Technologie

 

Krachtige en zuinige motoren

 

Voor ons mag een efficient brandstofverbruik niet ten koste gaan van jouw ultieme rijervaring. Daarom hebben we bij de ontwikkeling van SKYACTIV Technology gezorgd dat de balans tussen krachtig en zuinig behouden is. We hebben elk onderdeel van de auto opnieuw bekeken en daardoor een van de beste compressieverhoudingen ter wereld. 

Technologische details Een unieke combinatie van schoonheid en techniek



SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS

SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS is het resultaat van de filosofie die bestuurder en passagiers centraal stelt. Door de rijdynamiek op alle fronten en tot in de kleinste details te verbeteren, hebben we auto's gemaakt die nog beter presteren. De SKYACTIV technologieën zorgen voor meer eenheid tussen jou en je auto.

placeholder960x470
placeholder166x82

SKYACTIV Vehicle Dynamics

Technologie die eenheid tussen jou en je auto versterkt

placeholder166x82

G-Vectoring Control

Een rijervaring die je alleen beleeft in een Mazda

placeholder166x82

Vierwielaandrijving

De ingenieuze vierwielaandrijving van Mazda

placeholder166x82

Carrosserie en chassis

Met zijn sterkere en lichtere carrosserie en chassis is de auto bijzonder wendbaar.

    • SKYACTIV motor

      Motoren

      Onze bijzonder efficiënte SKYACTIV diesel- en benzinemotoren leveren ongekende prestaties. Omdat onze engineers tot het uiterste zijn gegaan, halen deze motoren veel meer energie uit iedere druppel brandstof. Zo profiteert u van puur rijplezier bij een zeer laag brandstofverbruik. Mazda's SKYACTIV-G 2.0-liter benzinemotor met directe brandstofinspuiting is bijzonder zuinig en heeft met 14.0:1 de hoogste compressieverhouding van alle benzinemotoren.

      Motoren

    • Transmissie

      Transmissie

      Geniet van maximale controle en een nauwkeurige besturing, met onze soepel en snel schakelende geavanceerde transmissies die nog meer vermogen overbrengen naar de wielen. Dankzij het grotere lock-upbereik van meer dan 80% voelt de SKYACTIV-DRIVE automaat even responsief als een handgeschakelde versnellingsbak. De handgeschakelde SKYACTIV-MT schakelt soepel en sportief en is de lichtste versnellingsbak in zijn klasse.

      Transmissie

    • i-ELOOP

      i-ELOOP

      i-ELOOP (regeneratief remsysteem) slaat de energie die vrijkomt tijdens het remmen op in een condensator. De opgeslagen energie kan vervolgens worden gebruikt voor het voeden van onderdelen zoals de koplampen, de airconditioning, het audiosysteem en andere elektrische apparatuur. En behalve het terugwinnen en hergebruiken van energie zorgt i-ELOOP voor betere prestaties en een lager brandstofverbruik.

      i-ELOOP

    • i-stop

      i-STOP

      i-STOP is een slimme technologie die brandstof bespaart door de motor uit te schakelen als de auto stilstaat. 

       

      i-STOP (Start- stopsysteem), dat samenwerkt met i-ELOOP, is een slimme technologie die brandstof bespaart door de motor uit te schakelen als de auto stilstaat, zoals in de file. Door gebruik te maken van technieken voor directe brandstofinspuiting en een optimale zuigerpositie wordt de motor vrijwel onmiddellijk opnieuw gestart, zodat je snel weer door kunt rijden. Net als een fiets waarvan je het pedaal goed positioneert om direct weg te kunnen rijden.

      i-STOP

    Het weergegeven model kan afwijken van de Nederlandse specificaties. De kleuren en sommige elementen van het exterieur/interieur die op het scherm worden weergegeven, kunnen afwijken van het werkelijke model.