Financieel, Verdieping 06-09-16 | 14270 keer gezien

Mazda CX-5 door ANWB gekozen tot meest waardevaste occasion

De Mazda CX-5 is door de ANWB gekozen tot meest waardevaste occasion. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerde Top 10 van personenauto’s die het beste hun waarde behouden. De in 2012 geïntroduceerde en meest populaire Mazda in Nederland versloeg daarmee geduchte concurrenten als de Volkswagen Up, de Toyota Verso-S en de Mercedes B-Klasse. Als uitgangspunt voor de Top 10 gebruikte de ANWB het aanbod én de nieuwprijs van alle benzineauto’s die per 1 september 2012 in grote aantallen op de markt zijn verschenen.

Het vinden van een geschikte auto is door het ruime aanbod voor veel kopers al ingewikkeld genoeg. Het is daarbij bovendien belangrijk om rekening te houden met de restwaarde van de nieuwe aanwinst. Een juiste keuze kan bij de verkoop veel extra geld opleveren.

De koerslijst van de ANWB

De ANWB onderzocht aan de hand van hun ANWB Koerslijst (www.anwb.nl/auto/koerslijst#) welke auto’s de afgelopen vier jaar het beste hun waarde hebben behouden. Ofwel wat ze op 1 september 2016 bij inruil nog zouden opbrengen, met een km-stand van 60.000 km. De Mazda CX-5 eindigde daarbij op de eerst plaats met als motivering: “Deze Japanse crossover is betrouwbaar, biedt goede rijeigenschappen, een hoge zit, een boel binnenruimte en een aansprekend uiterlijk. Een voorwielaangedreven TS+ uitvoering (uitgerust met onder meer cruise control, klimaatregeling en parkeersensoren) levert vier jaar na aanschaf nog 66 % van de nieuwprijs op”, aldus de ANWB op hun website (www.anwb.nl/auto/nieuws/2016/september/top-10-waardevaste-occasions).

Over de Mazda CX-5

De Mazda CX-5 is met, tot nu toe, 2197 verkochte exemplaren het meest populaire model in Nederland. Ook in Europa stuwt de crossover SUV de omzetcijfers van Mazda stevig omhoog. Eind juni werd na afloop van het tweede kwartaal in Europa opnieuw een omzetgroei met dubbele cijfers gerealiseerd. 25 % meer dan hetzelfde kwartaal vorig jaar. In vrijwel alle landen scoorde Mazda aanzienlijk beter dan de lokale markt. Waaronder in Nederland (thans + 19 % in een met 6 % dalende markt). De populaire crossover SUV’s van Mazda beslaan bijna de helft (46 %) van de totale verkopen in dat tweede kwartaal. De compacte Mazda CX-3 is inmiddels Mazda’s best verkochte model in Europa, op de voet gevolgd door de grotere Mazda CX-5.

Ontdek nu de nieuwe Mazda CX-5

Delen via

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *